Visie

“Aan mate van gastheerschap meet uw gast/klant af hoe belangrijk hij voor u is”

Deze gedachte geeft de kern aan hoe een gast of klant het gastheerschap tijdens zijn verblijf beleeft. Gastheerschap is meer dan de begroeting en het schudden van een hand. Handelingen die naar onze mening van grote invloed zijn op de beleving van een gast. In de praktijk blijkt echter dat zelfs deze simpele handelingen niet behoren tot de standaard bedrijfsprotocollen.

Medewerkers dienen goed in hun vel te zitten door een prettige teamsfeer. Graag zien wij een vorm van trotsheid van de medewerkers op hun werkomgeving, uw bedrijf dus. Deze trotsheid zal worden bereikt als de werknemer zich betrokken voelt bij uw onderneming. Als gevolg hiervan ontstaat een open uitstraling van de medewerkers. Een openheid gekenmerkt door de gastgerichtheid van het team. Mocht een gast zoekend rondlopen dan wordt niet afwachtend gereageerd, maar direct geïnformeerd hoe men de gast van dienst zou kunnen zijn. De gast dient zich op een vriendelijke en correcte wijze opgemerkt te voelen.

Deze wijze van gastheerschap zal een positief effect hebben op de sfeer die de onderneming uitstraalt. Bijkomend voordeel is dat ook de gast zich positiever zal uiten, hetgeen de werkbeleving van medewerkers weer ten goede komt.

“Een vriendelijke begroeting betekent veel en kost niets !”

Contact

Peter Boskaljon
Beemd 12
4157 GA Enspijk
KvK: 52763668
 
Tel: 06-55842220
E: info@recreadvies.nl
Contactformulier