Workshops/Trainingen

Recreadvies verzorgt voor uw team praktijkgerichte workshops ter verbetering van samenwerking en ontwikkeling van gastheerschap dan wel klantgerichtheid.

Wij werken al ruim 15 jaar samen met Reflect Personeelsadvies Deze samenwerking is dusdanig succesvol dat wij onze krachten bundelden op het gebied van workshops en coaching. Door de expertise van Reflect in vele sectoren en de gedegen Horeca en Recreatie ervaring van Receadvies onstaat er een productaanbod dat is gericht op de professionele ontwikkeling van uw medewerkers. Daarmee tilt u de kwaliteit van uw organisatie naar een hoger niveau.

Verschillende workshops en trainingen die we aanbieden zijn: 

Gastheerschap & Klantgerichtheid
Gastheerschap en klantgerichtheid zijn haast vanzelfsprekende begrippen die door iedere medewerker op een eigen manier geinterpreteerd kunnen worden. Daar is op zich niets mis mee; een persoonlijke touch kan juist iets waardevols toevoegen aan het serviceniveau binnen uw bedrijf. Lees verder > Gastheerschap

Klachtenbehandeling
U doet er vast alles aan om uw producten, diensten en faciliteiten zo goed mogelijk af te stemmen op de behoeften van uw gasten en klanten. Hoe goed u het ook allemaal voor elkaar denkt te hebben, toch kan het gebeuren dat men niet altijd even tevreden is. Lees Verder > Klachtenbehandeling

Gesprekstechnieken
Veel gasten en klanten maken van hun hart geen moordkuil als de beschikbaarheid of de kwaliteit van uw faciliteiten en uw dienstverlening niet matcht met hun verwachtingen. In deze en andere lastige situaties moeten uw medewerkers dan de gast proberen te overtuigen, kalmeren en tevredenstellen. Dit is soms echter makkelijker gezegd dan gedaan, want er komen nogal wat sociale vaardigheden bij kijken. Lees verder > Gesprekstechnieken

Conflicthantering
In elke werkomgeving kunnen conflicten ontstaan. Een greep uit de diverse oorzaken: ernstige meningsverschillen, tegengestelde belangen, al dan niet terechte kritiek en misverstanden. Doordat veel mensen een conflict als destructief ervaren, roepen conflictsituaties vaak spanningen op. Lees verder > Conflicthantering

Omgaan Met Stressvolle Situaties
Een beetje spanning is normaal; het maakt dat we goed opletten, snel kunnen reageren en goed presteren. De ademhaling en hartslag gaan sneller en de bloeddruk gaat omhoog. Dit normaliseert enige tijd nadat de inspanning is geleverd; lichaam en geest herstellen zich. Maar soms willen we te veel, wordt er te veel van ons gevraagd of zijn er problemen op het werk of in de privésfeer. Lees verder > Stressvolle situaties

Beter Samenwerken
Teams zijn de bouwstenen van elke organisatie. De kwaliteit van de samenwerking is bepalend voor de wijze waarop belangrijke organisatiedoelen worden omgezet in concrete resultaten. Maar hoe sterk zijn uw teams ? En wat bepaalt de kwaliteit van de samenwerking in uw teams ? Lees verder > Beter samenwerken

Leidinggeven & Aansturen
Door de jaren heen is er veel onderzoek gedaan naar leiderschap op de werkvloer. Een belangrijk doel hiervan was het vinden van de ideale stijl van leidinggeven. Al dat onderzoek leidde tot de conclusie dat er verschillende stijlen van leidinggeven zijn met uiteenlopende effecten. Lees verder > Leidinggeven

Functioneringsgesprek Voeren
Een functioneringsgesprek is een gestructureerd onderhoud tussen een medewerker en zijn / haar directe leidinggevende. Het primaire doel van dit zakelijk tweegesprek is het functioneren van de medewerker te verbeteren. Lees verder > Functioneringsgesprekken

Personal Coaching
Coaching betekent voor ons persoonlijke ondersteuning bij het ontwikkelen van iemands potentiële kwaliteiten, zodat hij of zij op een effectieve en zinvolle manier kan werken. De coach ondersteunt de medewerker bij het zelf formuleren van de huidige situatie, doelen, mogelijkheden en actiepunten. De rol van de coach is het doorvragen, verhelderen van de essentie, feedback geven, uit elkaar halen van gevoelens, gedachten, verhalen en feiten, het bewaken van de gemaakte afspraken en het aanreiken van verbetersuggesties. Lees verder > Persoonlijke Coaching

 

 

 

Contact

Peter Boskaljon
Beemd 12
4157 GA Enspijk
KvK: 52763668
 
Tel: 06-55842220
E: info@recreadvies.nl
Contactformulier